Gostovanje spletnih strani – na kaj naj pazim pri izbiri?
Vsako podjetje, ki želi v sodobnem svetu digitalizacije preživeti, mora obstajati v spletnem okolju. Če je nekoč veljalo, da »dober glas, seže v deveto vas«, se danes na to ne moremo več zanašati. Čeprav je pohvala in priporočilo naših prijateljev in znancev še vedno pomembno, pa žal to ne doseže vedno rasti podjetja, ki si ga želimo. Da bi v spletnem okolju lažje uspeli, se lahko odločimo za spletno gostovanje.
Kaj sploh je gostovanje spletnih strani?
Vsi, ki se vsaj malo ukvarjate s spletom, ste na to besedno zvezo zagotovo že naleteli. Že iz imena lahko sklepamo, da gre pri spletnem gostovanju za splet, v katerem gostujete. Podobno, kot se odločite za najem prostora za počitnikovanje, se lahko v spletnem okolju odločite za najem prostora, v katerem gostuje vaša spletna stran.
Spletna stran vedno vsebuje domeno, ki jo (upoštevajoč morebitne avtorsko ali blagovno zaščitene domene) izberete sami na podlagi tega, kar želite uporabnikom sporočiti. Pri izbiri domene bodite kreativni, ime domene naj vključuje ključne besede (čim manj), ki povzemajo storitve in/ali sporočilo vašega podjetja. Gostovanje spletnih strani vam omogoča, da pridobite spletni prostor na strežniku, ki je na voljo vašemu podjetju.
Gostovanje spletnih strani gostovanje vam lahko omogočijo različni ponudniki, nekatere oblike spletnega gostovanja so brezplačne, druge (predvsem napredne z več funkcijami) pa so plačljive v mesečnih obrokih. Pri izbiri ponudnika preverite, kaj vse vam ponudnik ponuja. Pri tem upoštevajte, kaj vse bo vaše podjetje potrebovalo za normalno delovanje.
Gostovanje spletnih strani – na kaj moram paziti pri izbiri?
Pri izbiri pazite na:
- Dostopnost storitev ponudnika in zanesljivost nadgradnje – predstavljajte si, da vaša stran ne deluje. To predstavlja frustracijo za uporabnika, pa tudi Google iskalna orodja, ki bodo kmalu zmanjšala organski doseg vaše spletne strani.
- Dostopnost prostora za shranjevanje – količina prostora za shranjevanje je odvisna od vaših potreb.
- Mesečni promet – nekateri ponudniki imajo omejitev mesečnega prometa (ko dosežete število dostopov v obdobju enega meseca, vam bo za dodatne dostope posebej zaračunal ali pa prenehal z dostopnostjo vašega spletnega mesta.
- Hitrost nalaganja spletne strani (Google preferira strani, ki se hitreje nalagajo).
- Varnost podatkov.
- Podpora uporabnikom.
- Metode plačila.
- Sistem za upravljanje vsebin – izberite ponudnike, ki ponujajo sisteme za enostavno dodajanje vsebine, ali pa omogočajo instalacije prostodostopnih (npr. WordPress).